Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan en Willy - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan en Willy - WaarBenJij.nu

Burgos

Blijf op de hoogte en volg Jan en Willy

22 Juli 2017 | Spanje, Burgos

Lekker geslapen, maar liever niet meer zo'n slaapzaal. Snurkorkest en vroeg wakker.
We gaan vandaag naar Burgos, blijven daar 2 nachten staan.
Om kwart over 10 zijn we al bij de camping, hopen maar dat er er al mogen staan. Mooie plek in groen strook voor Burgos, zelfs een meer met strandje hier.
Op de camping blijkt het gelukkig geen probleem en we mogen zelf een plekje zoeken. We fietsen de camping op en worden al hartelijk begroet door een medefietser die we op de camping in Frankrijk hebben ontmoet , tegelijk met Daan en Nicolette. Hij is al naar Santiago geweest en nu weer terug om van hieruit met de fietsbus naar huis te gaan. Naast hem staan ook nog 2 Duitse jonge fietsers die we in Puente la Reine hebben gesproken. Voordat onze tent staat is er al heel wat afgebabbeld.Cycletours is hier ook.aanwezig en het voelt lekker vertrouwd allemaal. Mooi weer, toch maar even de wasmachine aan en lekker zitten lezen.
In de middag op de fiets naar Burgos, heerlijk zonder de bagage erop. Op naar de kathedraal en daar met een Nederlandse audio tour de kathedraal bekeken. Prachtige kunst en pracht en hoop praal. Maar weer fantastisch mooi. Na 2 uur staan we weer buiten, zonnig warm en heerlijk om even in een rokje in de stad te zijn.
Bij terugkomst op de camping nog een verrassing, we hebben een ezel als buurman/vrouw. Deze ezel stond gisteren ook bij onze pelgrimsherberg en kan een vreselijk lawaai produceren. Hoop dat het 's nachts meevalt.
Het is wel een attractie op de camping en mensen lopen af en aan. Verder is er nog een grote hoeveelheid2 CV's gekomen en iedereen zoekt zijn plekje. Het is entertainment live.
Ondertussen vertrekt nu de fietsbus naar Nederland en we nemen afscheid van de Belg. Hij is wel grappig, hij ziet enorm op tegen de busreis, fietst met veel gemak alle cols, geen probleem. Hij heeft in Santiago zijn oorkonde gekregen, al had de pastoor wel commentaar dat hij weinig stempels van kerken had en meer van bars en winkels. De laatste 200 km worden kritisch bekeken.
De avond gaat vallen en morgen brengen we door in Burgos, we proberen een mis bij te wonen in de kathedraal, en verder de stad te bekijken. Het wordt mooi weer.

Verslag uit: Spanje, Burgos

Santiago de Compostela

30 Juli 2017

Melide
Jan en Willy

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Jan en Willy gaan op 19 juni 2017 op de fietsen naar Santiago de Compostela. Op 9 augustus is de terugreis gepland, per trein. De fietsrouteboekjes zijn van Clemens Sweerman en we hopen onderweg tijd genoeg te hebben om alle mooie plaatsen die we tegenkomen ruim te bezoeken. De fietsen zijn tip top in orde, waterdichte fietstassen, tentje en slaapzak mee. De route is een officiele pelgrimsroute en we hebben ons aangemeld bij het genootschap van Sint Jacob, we bezitten nu een heuse pelgrimspas, waarmee we op bijzondere plekken kunnen logeren en aan het eind ontvangen we een prachtige oorkonde. Maar dan moeten er wel stempels van kerken in ons paspoort komen.

Actief sinds 06 April 2017