Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jan en Willy - WaarBenJij.nu Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jan en Willy - WaarBenJij.nu

Puente la Reina

Blijf op de hoogte en volg Jan en Willy

17 Juli 2017 | Spanje, Puente la Reina

Iets onweer gehad, een enorme plakkerige nacht en niet zo goed geslapen. We worden wakker met regen op de tent. Kort buitje.
Ontbijten voor de deur van de supermarkt, er is koffie croissants en tafel en stoeltjes. Daarna gelijk inslaan voor de hele dag. En we fietsen Sanguesa uit.  Eerst langs een mooie kloof. Het is schitterend, een gravel pad. Onderweg  ook nog 2 donkere tunnels. Het eind niet te zien, dus is het net of je een zwart gat in fietst. Met het licht van de telefoon erbij is het goed te doen.
Het tweede deel vandaag door de graanvelden en het laatste deel  langs een drukke weg, de weg naar Madrid. We drinken een verkoelend drankje in een airco gekoeld truckers cafe, heerlijk. We zijn in de middag op zoek naar een speciaal kapelletje, we kunnen het niet vonden en zeiken er al voorbij te zijn. We fietsen ervoor terug, over het wandelpad van de lopende Santiago gangers. Kapelletje gelukkig aan het eind van het pad, maar wel dicht op maandag, helaas.  En het hek op slot. Hebben we daarvoor alle moeite gedaan?
Eindpunt is Puente la Reine, een goede camping volgens mijn Belgische slaapgenootje paar dagen terug.  We kunnen de camping niet gelijk vinden en dat wordt weer vragen aan voorbijgangers. Een flinke lopende klim omhoog brengt ons bij de pelgrimsherberg met de camping ernaast. Bijzonder, we melden ons aan in de herberg en besluiten ook om mee te eten. Hier veel mensen aanwezig, zwrmbadje en alles wat er nodig is. Wasmachine Wi-Fi, eten, ontbijt en verhalen van anderen. We zetten tentje op, uitzicht op het dorp, eigen picknick plek, en stopcontact. Het avondeten om 7 uur en we schuiven aan aan een lange tafel, 6 zuid Koreanen, 2 Ieren, 2 Australiërs en 2 Duitsers. Allemaal wandelaars. Leuke gesprekken en redelijk eten. Morgen nemen we een rustdag, de wasmachine gaat weer aan en morgen maar eens zelf koken .

• 18 Juli 2017 - 11:54

Margreet Menken:

Zo weer voor weer voor een paar dagen bij gelezen blijft zo op de hoogte maar kom er niet altijd aan toe.
    Maar wat is het mooi daar en wat een leuk dorpje.
    Arnout is weer gebleseerd door de voetbal moet dinsdag een scain maken en dan net voor de vakantie dus even spannend wat er uit komt maar je weet dit wel want chris kan er ook wat van.
    Een goede en gezellig reis verder en tot weder horen.

• 18 Juli 2017 - 16:05

Gré Dijkstra:

Dank voor de kaart die ik vanmiddag kreeg. Geniet nog lekker van jullie vakantie.
    Nog 4 weken?

Santiago de Compostela

30 Juli 2017

Melide
Jan en Willy

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Jan en Willy gaan op 19 juni 2017 op de fietsen naar Santiago de Compostela. Op 9 augustus is de terugreis gepland, per trein. De fietsrouteboekjes zijn van Clemens Sweerman en we hopen onderweg tijd genoeg te hebben om alle mooie plaatsen die we tegenkomen ruim te bezoeken. De fietsen zijn tip top in orde, waterdichte fietstassen, tentje en slaapzak mee. De route is een officiele pelgrimsroute en we hebben ons aangemeld bij het genootschap van Sint Jacob, we bezitten nu een heuse pelgrimspas, waarmee we op bijzondere plekken kunnen logeren en aan het eind ontvangen we een prachtige oorkonde. Maar dan moeten er wel stempels van kerken in ons paspoort komen.

Actief sinds 06 April 2017