Dax - Reisverslag uit Narrosse, Frankrijk van Jan en Willy - WaarBenJij.nu Dax - Reisverslag uit Narrosse, Frankrijk van Jan en Willy - WaarBenJij.nu

Dax

Blijf op de hoogte en volg Jan en Willy

10 Juli 2017 | Frankrijk, Narrosse

Regen, regen en plensbuien.
In de nacht veel buien gehad en heel veel blaffende honden. Het leek wel of ze elkaar wilden overtreffen in het geblaf. Na de herrie van de verbouwing, de stress van de eigenaresse en de wakker geblafte momenten in de nacht, waren we blij dat we weg konden. Gisteravond wel glaasje wijn in glas bij onze tent geserveerd gekregen. We zeggen onze buren gedag en gaan, stel met fietsende kinderen mee en vanuit Portugal naar Nederland, en de Belgische buuf van 63 die wandelt en manlief met camper, 2 poezen,1 hond erachteraan. Toilet gebouw nog geen water, dus ik ga met een ongeschoren man op pad, we worden al makkelijker.
De route voert langs dorpjes en we schieten 2 keer een café in voor koffie. De eerste in Lesperon, waar onze fietsen tegen een prachtig mozaïek staan, we zagen het later pas na het bezoek aan de kerk aan de overkant. Troosteloze kerk, in troosteloos weer. Tweede bakkie in Taller, waar we een wandelende pelgrim zien zitten, de schoenen uit, aan de koffie en mega rugzak naast zich. Stoer hoor , al die kilometers door de druipende bossen.
Onze lunch in het voorportaal van een kerk in St. Vincent-de-Paul, waar we eigenlijk zoeken naar een klooster, om een museum te bekijken. Niet gevonden, maar zie nu in mijn boekje dat we er vlakbij zaten.
Gelukkig wordt het droog en zijn we bijna in Dax, de camping is op advies van ons tegemoet komende fietsers. Dax is een thermaalbad stad, veel kurende mensen. Jan twijfelt of de tour hier morgen is, nog maar even goed kijken.
De twee dagen zijn prima, er is een mega wasmachine, morgen droog weer. We zetten de tent op naast een kinderkamp terrein, LCKV / scouting memories komen boven, heerlijk. Beter dan
agressieve honden. Hoop dat het vanavond ook nog leuk is.

• 10 Juli 2017 - 19:35

Maja Van Spaandonk:

Dag Willy en Jan,
    Leuk om jullie reis zo te volgen!
    Het zal vast een mooie reis zijn voor jullie, geniet ervan!!
    Alle goeds voor jullie,

Santiago de Compostela

30 Juli 2017

Melide
Jan en Willy

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Jan en Willy gaan op 19 juni 2017 op de fietsen naar Santiago de Compostela. Op 9 augustus is de terugreis gepland, per trein. De fietsrouteboekjes zijn van Clemens Sweerman en we hopen onderweg tijd genoeg te hebben om alle mooie plaatsen die we tegenkomen ruim te bezoeken. De fietsen zijn tip top in orde, waterdichte fietstassen, tentje en slaapzak mee. De route is een officiele pelgrimsroute en we hebben ons aangemeld bij het genootschap van Sint Jacob, we bezitten nu een heuse pelgrimspas, waarmee we op bijzondere plekken kunnen logeren en aan het eind ontvangen we een prachtige oorkonde. Maar dan moeten er wel stempels van kerken in ons paspoort komen.

Actief sinds 06 April 2017