St Ustre - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Jan en Willy - WaarBenJij.nu St Ustre - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Jan en Willy - WaarBenJij.nu

St Ustre

Blijf op de hoogte en volg Jan en Willy

03 Juli 2017 | Frankrijk, Châtellerault

Gisteravond heerlijk gegeten op place palmeray, the place to be in Tours. Eerst een heerlijke Loire wijn soldaat gemaakt en bij chez Gerard lekker gegeten en gekletst over de ervaringen tot nu toe. Snel het nagerecht naar binnen om weer op tijd bij de nonnen te zijn. We komen net voor 9 uur binnen en de nonnen maken zich op om te gaan zingen in de crypte van de basiliek, bij het graf van Saint Martin. Of we meegaan? Ja hoor en muisstil zaten we te luisteren naar een half uur gezang van 7 nonnen. Het is zeer rustgevend, er wordt elke avond gezongen bij het graf, wat er al 1700 jaar bestaat.
Vandaag weer afscheid genomen van Ralph, we gaan hem waarschijnlijk niet meer zien, hij doet een andere route, maar wie weet?
De route is mooi en het weer goed, veel warmer bewolkt. De zonnebloem velden verschijnen, het beste is het als ik vertel dat de ochtend leek op Drente, ook wat koeien, en de middag reden we Zuid Frankrijk in. 28 graden, palmbomen in de tuinen en we logeren nu bij een kasteeltje. Voor pelgrimstarief. Voor 9. Euro op een 4 sterren camping. De was in de wasmachine en wij het zwembad in.
Vandaag 2 kerken ingestapt, allebei erg mooi. We herkennen Saint Martin weer in een prachtig gebrandschilderd raam. Mooi. En ook in een zeer oude pelgrims plaats geweest, waar de Marie, gemeentehuis, in een voormalig pelgrimshospice is gevestigd.
We genieten!!

• 03 Juli 2017 - 20:00

Aad:

Wat een reis ! Observeren en daarover schrijven kun je goed Willy, ook of als het je even niet bevalt ! Kijk al weer uit naar morgen .... Geniet er van !

• 03 Juli 2017 - 20:49

Erik:

Nou Willy zie je wel alles komt altijd goed enne geniet van het rijke Roomse leven. Gaat je al beter af zie ik aan de 1e foto.

• 05 Juli 2017 - 11:39

Margreet Menken:

Leuk dat jullie bij de nonnen logerren dat kan nooit kwaad,
    Maar ook genieten van het goede leven.
    Een dan fietsen langs de zonnebloemen en weer slapen op een camping en genieten van al het moois,en het mooie weer kan niet op
    wij hebben ook weer mooi weer volende week druk want de vakantie voor de kinderen is begonnen maar dat geeft nu alleen maar afleiding
    zij gaan over drie weken naar frankrijk dan zijn jullie al vertrokken.
    Nu wil en jan blijf genieten en wij genieten mee van jullie belevenissen groetjes van ons.

Verslag uit: Frankrijk, Châtellerault

Santiago de Compostela

30 Juli 2017

Melide
Jan en Willy

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Jan en Willy gaan op 19 juni 2017 op de fietsen naar Santiago de Compostela. Op 9 augustus is de terugreis gepland, per trein. De fietsrouteboekjes zijn van Clemens Sweerman en we hopen onderweg tijd genoeg te hebben om alle mooie plaatsen die we tegenkomen ruim te bezoeken. De fietsen zijn tip top in orde, waterdichte fietstassen, tentje en slaapzak mee. De route is een officiele pelgrimsroute en we hebben ons aangemeld bij het genootschap van Sint Jacob, we bezitten nu een heuse pelgrimspas, waarmee we op bijzondere plekken kunnen logeren en aan het eind ontvangen we een prachtige oorkonde. Maar dan moeten er wel stempels van kerken in ons paspoort komen.

Actief sinds 06 April 2017