Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jan en Willy - WaarBenJij.nu Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jan en Willy - WaarBenJij.nu

Antwerpen

Blijf op de hoogte en volg Jan en Willy

20 Juni 2017 | België, Antwerpen

Vanmorgen vroeg vertrokken, onze gastvrouw niet meer gezien. Wel een super lekker ontbijt.

Vandaag weer erg heet, veel zweten onderweg. Onder Breda door een prachtig mooi gebied gefietst, langs de rivier de Mark. We worden bemoedigend aangesproken onderweg, doet goed alle mensen die ons goede reis wensen. Ook alle wensen per app, Facebook e.d. Dank jullie wel.
Lunch onderweg op een bankje bij de Jacobs kerk in Galder, en lekker siësta houden op een grasveld voor Antwerpen.

Antwerpen is druk en opgebroken en het is erg lastig om de goede weg te vinden. Stress! Maar we komen er wel, zigzaggend langs tramrails, over kinkers en veel verkeer.
Ons doel is de Jacobs kerk. Omdat we graag een stempel in ons boekje willen. In de kerk is het heerlijk koel en omdat we pelgrims zijn worden we met alle egards ontvangen, hoeven geen entree te betalen en worden privé rondgeleid door een enthousiast vertellende dame. We zien veel meer details en we hangen aan haar lippen. Erg leuk. Mooie foto van het hoofdaltaar gemaakt en het is Jacobus natuurlijk met zijn staf, schelpen en breedgerande hoed erbij.
Na de kerk een borrel, zoals het hoort. Een lekker koud biertje.

• 21 Juni 2017 - 14:12

Gré Dijkstra:

Hoi Willy en Jan,

Wat een mooie verslagen en mooie fietstochten.
    Ja, het is heet weer, hier ook, vanaf donderdag gaat het afkoelen.
    Ik ben heel blij met deze verslagen, doe kalm aan en geniet er van.
    Hier gaat alles goed.
    Groetjes Ma.

• 21 Juni 2017 - 19:49

Anneke Gerritsma.:

Dat tochtje langs de Mark fietsen wij ook regelmatig!
    En geloof het of niet ,ik voel nog steeds of ik op vakantie ben.

In België mis ik wel fietspaden,maar ook daar wordt dat steeds beter.
    Veel succes verder.We volgen jullie op de voet!

Verslag uit: België, Antwerpen

Santiago de Compostela

30 Juli 2017

Melide
Jan en Willy

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Jan en Willy gaan op 19 juni 2017 op de fietsen naar Santiago de Compostela. Op 9 augustus is de terugreis gepland, per trein. De fietsrouteboekjes zijn van Clemens Sweerman en we hopen onderweg tijd genoeg te hebben om alle mooie plaatsen die we tegenkomen ruim te bezoeken. De fietsen zijn tip top in orde, waterdichte fietstassen, tentje en slaapzak mee. De route is een officiele pelgrimsroute en we hebben ons aangemeld bij het genootschap van Sint Jacob, we bezitten nu een heuse pelgrimspas, waarmee we op bijzondere plekken kunnen logeren en aan het eind ontvangen we een prachtige oorkonde. Maar dan moeten er wel stempels van kerken in ons paspoort komen.

Actief sinds 06 April 2017